torsdag 6 november 2014

13.3

Sovrummet städat, ljusen tända, den rätta spellistan igång och tekoppen fylld. 

Idag har jag haft en bra dag. Jag klev upp tidigt. Städade sovrummet och diskade. Åt riktig lunch, sen en kylig promenad med Atlas. Det låter inte mycket, men det är i stort sett mer än vad jag gjort på en vecka sammanlagt. Dom senaste veckorna har jag i princip bara varit sängliggandes. (har såklart gått ut med Atlas, så han har inte lidit), men inte mycket mer än så.
Har inte alls varit en bra tid för mig, men för några dagar sedan kändes det lite lättare att kliva upp, och det har bara blivit bättre å bättre varje dag. Så jag tillåter mig själv att känna lite glädje idag, för lite allt möjligt.
Vintern är här. Nästan i alla fall. Jag har längtat som en tok! 

Kylan har i alla fall kommit, så nu väntar jag bara på att snön ska komma för att stanna.
Jag vet inte om det är pga den långa, varma sommaren som jag sett fram emot kylan, men jag vet att istället för att gå in i en vinterdepression, kommer jag mer ut ur sommar-deppen. 

Så det känns bra.

Idag klarade jag inte av känslan av isolering mer, så jag tog tillbaka facebook. Jag gillar det inte, men jag gillar "ensamheten" ännu mindre.
Facebook är det närmaste socialt umgänge jag kommit på väldigt länge, och det räcker för mig idag.
Men så fort jag loggade in och gick in på min egna sida såg jag Timmys namn i min senaste statusuppdatering och kände mig mer ensam än på länge.
Jag vet att han är död, men jag gillar inte att bli påmind om det. Jag tog bort facebook samma dag jag fick veta det, och mycket för att jag skulle slippa se hans namn och ansikte hela tiden.
Det svider varje gång. 


Nu ska jag lägga mig och mysa med Atlas till Modern Family.

Tills vidare - K&R
-Diana

Inga kommentarer: