lördag 8 november 2014

14

Senaste åren så har jag haft den här konstanta känslan av att ingenting "make sense". Hur kan meningen med livet vara att växa upp, gå i skola, skaffa jobb, gifta sig, göra barn, uppfostra dom till att göra samma sak, bli gammal, dö. 
Jag ifrågasätter allting. Hur kan vi ens leva? Varför gör vi det?
Hur kan allting funka som det gör? Etc.
Jag har aldrig funkat som alla andra. Jag kan inte jobba på en arbetsplats jag inte trivs, kan inte göra sånt jag inte tycker är roligt. Det funkar dom första veckorna när allting är nytt, men så fort jag börjar vänja mig så lessnar jag, då vill jag inte göra det mer.
Och det är ingenting jag GILLAR med mig själv. Jag vill kunna ha ett jobb, få en stadig inkomst, köpa sånt jag vill, och vara nöjd med det, men det går inte. 
Jag ser inte meningen med att göra någonting endast pga pengar, är inte det motsatsen till "CARPE fucking DIEM"? Är inte livet alldeles för kort för att göra någonting, bara för att samhället säger att det ska vara så.? Är det att leva?
Men då kommer vi till det att man behöver pengar för att leva (i stort sett). 
Så jag är och har alltid varit i en ekonomisk knipa. Jag mår dåligt av att vara fattig, men jag mår dåligt av att jobba där jag inte vill jobba. Och att jobba där jag vill krävs utbildning, och min motivation till plugg har varit på minus dom senaste åren. 
Och dom flesta skulle bara säga "ta dig i kragen och bit ihop" and what not.
Tro mig, skulle det funka skulle jag redan ha gjort det.

Jag stor i kö för en ADHD utredning, men om det är svaret tvekar jag på. Visst, allting pekar på en sådan diagnos, men det känns som om problemet ligger djupare än så. 

Dom flesta tror att jag är lat och inte VILL göra någonting annat, och jag önskar att dom hade rätt.. Viljan finns, men styrkan att kämpa gör inte det. 
Det är ganska frustrerande att inte veta varför man är som man är. Att inte kunna kontrollera mig själv mer. Och det är ännu mer frustrerande för dom runtomkring mig, då dom förstår mindre än vad jag gör. 

Jag hoppas att svaren ska finnas där. 

Nu ska jag bädda ner mig till nyaste Walking Dead.

Tills vidare - K&R
-Diana

Inga kommentarer: